Himalájai zarándoklat - India
Arany Hegy Alapítvány

sam. 02/06/2018 de 17h00 à 20h00

Himalája zarándoklat. Ősi zarándokutak, barlangok, templomok, megmártózás a Gangesz szent vizében. Egészen közel a tibeti határhoz is eljutunk, ahol anno még tibetiek hozták a sót indiába és kereskedtek azzal.
A Himalájába általában egyéni utazók, világjárók mennek, arra a különleges részre, ahová mi megyünk 2018-ban együtt úgy tudjuk mi voltunk az első magyar csoport. Túlzás nélkül állítjuk, hogy nagy sikere volt a 2017-es útnak, amiről ősszel lesz egy vetítéssel egybekötött élménybezsámoló.

Amit fontos tudatosítani minden jelentkezőnek, hogy az Arany Hegy Alapítvány által szervezett utak külső és belső utazások is egyben. Nyitott tudattal, ítélkezés mentes hozzáállással igyek​szünk tapasztalni mindazt, ami bennünk és körülöttünk történik.
Az utazás, zarándoklat célja tehát a Himalája és India csodálatos világának felfedezésén keresztül önmagunk megismerése, látásmódunk kiterjesztése, összefüggések felfedezése.

Hogy mi bukkan fel?

E kérdésre jobb, ha nem keressük most a választ, de 100%-ig biztosak vagyunk benne, hogy mindenki megtapasztalja tudatának kondicionáltságait, komfortzónájának határait​,​ illetve annak kiterjesztését, amihez személyes és csoportos beszélgetések keretén belül tudunk segíteni minden résztvevőnek az út során.

Az út hangulatában is egyedi, ősi zarándok utakon sétálunk, amit már manapság csak néhnyan használnak, a Tibeti határhoz vezető ösvényen haladunk, ahonan csupán 10-14 nap járóföld Lhásza, ahol anno tibeteti kerskedők hoztál Indiába a sót és kereskedetek vel. Megvilágosodott gyakorló barlangjába üldögélhetünk. Felsétálunk a Hemkundra, mely több, mint 4 ezer méter magasan fekszik, ahol a bátrabbak megmártózhatnak a jéghideg szent tóban.

​Az út leírása: ​

​Repülővel érkezés Delhibe, India fővárosába, ahonnan egyből tovább utazunk Rishikeshbe, a jóga fővárosába. Itt már megízlelhetjük a Himalája látványát, ugyanakkor nyugati befolyásoltsága miatt lehetőségünk lesz finoman hozzászokni India atmoszférájához és megmártózunk a Gangesz hűs hullámaiban.
Innen utazunk Devaprayagba, egy szent helyre, ahol találkozik két folyó, az Alakandanda és a Bhagirathi, s egyesélüsöktől hívják a Gangeszt Gangesznek. A Gangesz folyam egyetemes tiszteletnek örvend Indiában. Úgy tartják, hogy a folyam képében az univerzumi teremtés ősvize ereszkedik alá a földre. Visnu lábaitól ered, Siva fején keresztül érkezik a földre a mennyei víz, ezért szakrális értelemben tisztító, bűnöket lemosó hatású a szent folyam. Devaprayag a brahmanok, papok és sadhuk (világtól lemondott szerzetesek) lakhelye.
Ez követően Joshimath-ba megyünk. Meglátogatjuk a két legfőbb templomot Kalpavriksha-t és Narsingh-t, valamint sílifttel felmehetünk 1100 méterrel magasabban fekvő területre, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a Himalája hegyeire és völgyeire, ahol túrázunk is egyet.
Következő állomásunk Badrinath, a hinduk egyik legfőbb zarándokhelye, mely csak egy pár hónapig látogatható az év során, a többi idő alatt elzárja a hó. Magassága 3300 méter. Itt leszünk 4 napot és töltődünk. A több ezer éves tanítás, a Mahabharata is említi Badrinath-ot, valamint a környező hegyeket, mint az Égi energiával való eltöltekezés helyét. Lehetőségünk lesz nyílt meleg vizű forrásban megmártózni és megnézni a templomot, majd a környéket meglátogatni.
Egy gyalogtúra során eljutunk a 122 m magas Vasudhara vízeséshez, ahol a bátrabbak megfürödhetnek. Utunk során a láthatjuk a Himalája magasabb csúcsait és gleccsereit. Innen tovább megyünk és megnézzük a Mennyek Kapuja hegyet és a Satopanth ösvényt. Mind a kettő része az egyik legnagyobb indiai tanítói írásnak, a Mahabharata-nak.
Egy másik nap felsétálunk Nilkanth hegy oldalába, ahol saduk élnek a világ zajától távol. E hegy egy megvilágosodot mesterről kapta a nevét, akinek majd a csodálatos templomegyüttesét is megnézzük Delhiben.
Innen dzsippel átmegyünk Govind Ghat-ba, ahonnan a 12 km-es nehéz terepű gyalogtúra vár minket felfelé Gangaria-ba (3049 m). Az út során, aki nem bírja a felfelé emelkedő gyaloglást az lovat is igénybe vehet.
Túrázunk még a Virágok Völgyébe (Valley of Flowers), ahol ezernyi kinyílt virág vár ránk.
Zarándokolunk több száz Sikh zarándoklóval és felsétálunk a Hemkund Sahib-hoz, ahol a 10. sikh mester éveket meditált 4329 méter magasan és ott világosodott meg.
Majd Rishikesh-ben ismét eltöltünk egy kis időt levezetésképpen, ahol utoljára láthatjuk még a Gangeszt és a Himalája hegyvonulatait. Megnézzük a Gangesz tiszteletére rendezett Arthi-t és betekintést nyerhetünk a különféle sadhu és jóga ashramokba.
Majd visszautazunk Delhibe, ahol a két utolsó napot töltjük. Itt megnézzük a csodálatos Akshardham templomot, ahol a templomon belül hajóval mutatják be India tudományát és jut idő a bazárok feltérképezésére, szuvenírok és ajándékok vásárlására is.
A programváltozás jogát fenntartjuk.​
A háromhetes út teljes ára 550 ezer Forint mely tartalmazza:

- Budapest-Delhi repülőjegyet oda-vissza illetékkel együtt
- utazások Indián belül
- Szállás
- napi egyszeri fő étkezés
- belépők, engedélyek
- helyi vezetők díja
- egy éves tagság az Arany Hegy Alapítványhoz
- lovaglás díja (szándéktól függ)
- rafting díja (időjárástól függ)
- szervezés költsége
​​
Egyéni:
- oltás (ha szeretnél, nem kötelező. Ára attól függ, hogy mit szeretnél)
- vízum (két féle. E vízum online​ 30 napra érvényes, vagy nagykövetségen intézhető 3 hónapos vagy 6 hónapos 16.500 Ft)
- biztosítás (ha szeretnél)
- költőpénz (napi dolgokra, víz, reggeli, vacsora igény szerint, ami maximum 25 ezer Ft + ki mit szeretne vásárolni, ruhák, ékszer, stb.
​ Delhiben lesz lehetőség rá, hogy olcsón vásárolhassatok mindenfélét.​

A hoznivalókról, pénzváltásról, öltözetről, indiai viselkedésről, egyéb tudnivalókról a jelentkezőknek írunk részletesen​.
​A gyalogolt táv egy nap átlagban 5-8 km (maximum 12 km, ami helyettesíthető lovaglással), a legnagyobb szintkülönbség, amit egy nap alatt meg kell tenni 1000 m (kétszer fordul elő, de akinek nehéznek bizonyul, az tud öszvérrel, lóval menni)​.
A várható időjárás napközben 18-20 fok körül, éjszaka 5 fok körül. (ez változhat bármikor) Elvileg a monszun is elindulhat bármikor, a Himalájában semmit sem lehet biztosan megmondani. Ez szeretncsés a Virágok Völgye meglátogatásakor, mivel esős időben teljesen tele lesz virággal. (Akinek van kedve nézze meg a Valley of Flowers című filmet, aminek egy része itt játszódik)
Az út non-profit jeleggel szerveződik.
Amit fontos magunkkal hozni: türelem, nyitottság, alkalmazkodóképesség.

És amit érdemes otthon hagynunk vagy akár teljesen elhagynunk: elvárások, rögzült szokási mintáink, gőg, panaszkodó hajlam.

Ha mással tervezel jönni, kérjük, továbbítsd neki az információt, illetve javasoljuk, hogy írjanak nekünk e-mailen ő(k) is.

Reméljük, hogy meg tudjuk tapasztalni együtt is India csodáit és önmagunk kalandvágyó oldalát! :)

Ui.: ha úgy érzed, hogy ismerősödet is érdekelheti út, kérjük továbbítsd neki az eseményt.